christianna loupa journey to ithaca

Σαν βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη, να εύχεσαι να'ναι μακρύς ο δρόμος…

  • Νικηφόρος Μανδηλαράς: Να γίνει αναψηλάφηση της δίκης

    Μπείτε και σεις στην ομάδα

  • R.I.P.

  • Γράψτε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση για να λαμβάνετε καθημερινά τα νέα του Blog με e-mail.

    Μαζί με 90 ακόμα followers

  • Ταξίδι ανά τον κόσμο αναζητώντας «ξεχασμένους» Έλληνες! godimitris

  • Υγρότοποι της Ελλάδας

  • Ειδήσεις απ’ όλον τον κόσμο

  • Οι απόψεις των αρθρογράφων που δημοσιεύονται σ’ αυτό το Blog δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τις δικές μου.

  • Όλα τα Σχόλια (εφ’ όσον είναι κόσμια) δημοσιεύονται. Αν δείτε ότι το Σχόλιό σας δεν δημοσιεύεται, παρακαλώ ειδοποιήστε με με e-mail.

  • «Με συλλαμβάνουν στο μετρό της Μόσχας. Μα εγώ σωπαίνω και δεν φωνάζω. Μου πέφτουν λίγοι οι Μοσχοβίτες που γεμίζουν τις σκάλες. Δεν μου φτάνουν. Εδώ την κραυγή μου θα την ακούσουν 200, τι θα γίνει όμως με τα 200 εκατομμύρια; Προαισθάνομαι πως θα έρθει κάποτε η μέρα που θα κραυγάσω σ’ αυτά τα 200 εκατομμύρια». Αλεξάντερ Σολζενίτσιν (1918 – 2008)

  • Μετά την Καταστροφή, Σμύρνη – Κατοχή

    Διαβαστε τις πρωτες 50 σελιδες του βιβλιου

  • Χριστιάννα Λούπα. Εκδόσεις Ιωλκός. Η μαρτυρία της Ευτέρπης Μαυρουδή - Αμυρά από τη Μικρασία στην Ελλάδα του σήμερα.
  • ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟΥ

    Διαβαστε τις πρωτες 50 σελιδες του βιβλιου

  • Χριστιάννα Λούπα. Ιστορικό Μυθιστόρημα. Εκδόσεις Ιωλκός. Μέσα από τις προσωπικές στιγμές της Αθηνάς Λαμπρινίδου - Φιλιππακοπούλου ξετυλίγεται καρέ - καρέ η τραγική ιστορία της Ελλάδας του 20ου αιώνα και της μεταπολεμικής Ευρώπης, που ξαναγεννιέται από τις στάχτες της.
  • Εκδόσεις Ιωλκός (Κάντε κλικ στην εικόνα)

    iolkoslogo
  • Έχετε κάποια ενδιαφέρουσα ιστορία, που νομίζετε ότι μπορεί να γίνει βιβλίο; Αν ναι, επικοινωνήστε μαζί μου. Θα χαρώ να την ακούσω.

  • gossip
  • Η μοναδική Μαρία Κάλλας!

    maria-callas
  • Όχι στην παιδική κακοποίηση!

    child_abuse_sym
  • Αμείλικτη τιμωρία για την παιδική πορνογραφία!

  • Γυναίκα κρεμασμένη για λόγους «ηθικής»από τους Ταλιμπάν στον 21ο αιώνα! Σε ποιον Θεό πιστεύουν άραγε;

    hanging_women_and_girls_in_iran
  • Υιοθετήστε ένα αδέσποτο!

    adespota4
  • Νόμος 1197/1981

    Η κακοποίηση, ο βασανισμός και η δολοφονία ζώου είναι πλημέλλημα και τιμωρείται με φυλάκιση έως 5 μήνες ή χρηματική ποινή από 300 έως 1500 ευρώ ή και με τις δύο ποινές.
  • Χρειάζεται τη γούνα της περισσότερο απ’ ότι εσύ!

    sheneedsherfur6x9_web_small
  • Όχι στο κυνήγι της φώκιας!

    sealhunt2
  • Όχι αλκοόλ και τιμόνι!

  • Φύτεψε κι εσύ ένα δεντράκι!

    Planting trees
  • Όχι στα ναρκωτικά!

    SayNotoDrugs-image
  • Πιείτε κανένα καφεδάκι καλύτερα!

    Drink-Coffee-Posters
  • Πάντα υπάρχει κάποιος πιο μόνος από σένα!

    Vasia3

Ιεροί χώροι και ανίερες εκδηλώσεις – του Πάσχου Μανδραβέλη

Posted by christiannaloupa στο Ιουνίου 16, 2010

Να συμφωνήσουμε με τον υπεύθυνο του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Αμυνας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόφιλο Λεονταρίδη, «ότι υπάρχουν και όρια, η υπέρβαση των οποίων ισοπεδώνει αρχές και αξίες και δημιουργεί αισθήματα ντροπής και αγανάκτησης στους Ελληνες πολίτες». Σε όλα πρέπει να υπαχουν όρια, αλλά σε ό, τι αφορά τις εκδηλώσεις επί του θωρηκτού Αβέρωφ κάποιος πρέπει να τα θέσει. Διότι η ιερή αγανάκτηση που κυκλοφορεί στις εφημερίδες, τα κανάλια και τα blogs σχετικά με την εκδήλωση που έκανε ναυτιλιακή εταιρεία επί του πλοίου-μουσείου εξαντλείται σε κραυγές.

 

Κανείς δεν διευκρινίζει ποια πρέπει να είναι τα όρια και η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από το γεγονός ότι έγινε πάρτι με χορούς, ότι το θωρηκτό δόθηκε σε κάποιους πλούσιους, ότι αυτοί κάλεσαν «μοντέλες», οι οποίες μάλιστα -όπως έγραψε και μια εφημερίδα- ήταν «ελαφρώς ενδεδυμένες».

Αρα εκ των κραυγών μπορούμε τουλάχιστον να θέσουμε το πλαίσιο της συζήτησης για τα «όρια» που δεν διευκρίνισε ο κ. Λεονταρίδης. Αυτό που μάλλον πρέπει να κουβεντιάσουμε είναι το ύψος του πλούτου που πρέπει να κατέχει κάποιος για να κάνει μια εκδήλωση σε χώρο που θεωρείται ιερός και φυσικά το ύψος της φούστας των κοριτσόπουλων που προσέρχονται στην εκδήλωση. Από ένα σημείο και πάνω θα αποκλείονται και οι μεν και οι δε.

Διόλου περίεργο που από την οχλοβοή λείπουν δύο σημαντικά στοιχεία που πρέπει να συζητηθούν. Πώς και με ποιους όρους πρέπει να παραχωρούνται μνημεία του πολιτισμού για εκδηλώσεις; Σύμφωνοι! Ο Παρθενώνας, ο οποίος αποτελεί προσφιλές παράδειγμα όλων των ελληνολάγνων διωκτών της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, δεν παραχωρείται σε κανένα και για οποιονδήποτε σκοπό. Μόνο το ΚΚΕ μπορεί να απλώνει τα πανό του με συνθήματα «Peoples (sic) of Europe Rise Up».

Το Ηρώδειο θα μπορούσε να παραχωρηθεί για άλλες πλην θεατρικών παραστάσεων ή συναυλιών εκδηλώσεις; Και αν όχι το Ηρώδειο, θα μπορούσε μια ναυτιλιακή εταιρεία να μισθώσει για ένα βράδυ το Αβέρωφ -όχι βέβαια για γλέντια και καρσιλαμάδες- αλλά για να κάνει μια δεξίωση σε συνεργάτες της; Και το κυριότερο: με ποιο αντίτιμο; Διότι ένα άλλο πράγμα που δεν τονίζεται καθόλου στη «συζήτηση» περί Αβέρωφ και μοντέλων είναι ότι το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού παραχωρεί μεν επιλεκτικά τον χώρο, αλλά χωρίς αντίτιμο. Ολοι οι δημόσιοι υπάλληλοι και πολύ περισσότερο οι στρατιωτικοί είναι εξαιρετικά χουβαρντάδες με τα λεφτά μας. (Σ. Σ.: τα 5.000 ευρώ που προσεφέρθησαν και επεστράφησαν ήταν δωρεά και όχι αντίτιμο για τη χρήση του χώρου)

Στην Ελλάδα οι περισσότεροι χώροι είναι ιεροί. Λογικό, αφού έχουμε φτιάξει μια τρισχιλιετή ιστορία και επομένως σ’ αυτόν τον γεωγραφικό χώρο κάθε πέτρα έχει ιστορία. Τα παράδοξα αρχίζουν μετά. Πρώτον, ελάχιστοι Ελληνες τους επισκέπτονται, ώστε να πληρώνουν με εισιτήριο τη συντήρησή τους και, δεύτερον, θεωρείται ιεροσυλία η χρήση αυτών των χώρων για άλλους σκοπούς επί μισθώσει. Το μόνο αποδεκτό πράγμα γι’ αυτούς τους χώρους είναι η συντήρησή τους, φυσικά από τους φορολογουμένους. Αυτό εξάλλου δεν ζητούσαμε πάντα από το κράτος; Δαπάνες χωρίς έσοδα. Και φτάσαμε εδώ που φτάσαμε…

pmandravelis@kathimerini. gr

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_21_16/06/2010_404647

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: