christianna loupa journey to ithaca

Σαν βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη, να εύχεσαι να'ναι μακρύς ο δρόμος…

  • Νικηφόρος Μανδηλαράς: Να γίνει αναψηλάφηση της δίκης

    Μπείτε και σεις στην ομάδα

  • R.I.P.

  • Γράψτε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση για να λαμβάνετε καθημερινά τα νέα του Blog με e-mail.

    Μαζί με 92 ακόμα followers

  • Ταξίδι ανά τον κόσμο αναζητώντας «ξεχασμένους» Έλληνες! godimitris

  • Υγρότοποι της Ελλάδας

  • Ειδήσεις απ’ όλον τον κόσμο

  • Οι απόψεις των αρθρογράφων που δημοσιεύονται σ’ αυτό το Blog δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τις δικές μου.

  • Όλα τα Σχόλια (εφ’ όσον είναι κόσμια) δημοσιεύονται. Αν δείτε ότι το Σχόλιό σας δεν δημοσιεύεται, παρακαλώ ειδοποιήστε με με e-mail.

  • «Με συλλαμβάνουν στο μετρό της Μόσχας. Μα εγώ σωπαίνω και δεν φωνάζω. Μου πέφτουν λίγοι οι Μοσχοβίτες που γεμίζουν τις σκάλες. Δεν μου φτάνουν. Εδώ την κραυγή μου θα την ακούσουν 200, τι θα γίνει όμως με τα 200 εκατομμύρια; Προαισθάνομαι πως θα έρθει κάποτε η μέρα που θα κραυγάσω σ’ αυτά τα 200 εκατομμύρια». Αλεξάντερ Σολζενίτσιν (1918 – 2008)

  • Μετά την Καταστροφή, Σμύρνη – Κατοχή

    Διαβαστε τις πρωτες 50 σελιδες του βιβλιου

  • Χριστιάννα Λούπα. Εκδόσεις Ιωλκός. Η μαρτυρία της Ευτέρπης Μαυρουδή - Αμυρά από τη Μικρασία στην Ελλάδα του σήμερα.
  • ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟΥ

    Διαβαστε τις πρωτες 50 σελιδες του βιβλιου

  • Χριστιάννα Λούπα. Ιστορικό Μυθιστόρημα. Εκδόσεις Ιωλκός. Μέσα από τις προσωπικές στιγμές της Αθηνάς Λαμπρινίδου - Φιλιππακοπούλου ξετυλίγεται καρέ - καρέ η τραγική ιστορία της Ελλάδας του 20ου αιώνα και της μεταπολεμικής Ευρώπης, που ξαναγεννιέται από τις στάχτες της.
  • Εκδόσεις Ιωλκός (Κάντε κλικ στην εικόνα)

    iolkoslogo
  • Έχετε κάποια ενδιαφέρουσα ιστορία, που νομίζετε ότι μπορεί να γίνει βιβλίο; Αν ναι, επικοινωνήστε μαζί μου. Θα χαρώ να την ακούσω.

  • gossip
  • Η μοναδική Μαρία Κάλλας!

    maria-callas
  • Όχι στην παιδική κακοποίηση!

    child_abuse_sym
  • Αμείλικτη τιμωρία για την παιδική πορνογραφία!

  • Γυναίκα κρεμασμένη για λόγους «ηθικής»από τους Ταλιμπάν στον 21ο αιώνα! Σε ποιον Θεό πιστεύουν άραγε;

    hanging_women_and_girls_in_iran
  • Υιοθετήστε ένα αδέσποτο!

    adespota4
  • Νόμος 1197/1981

    Η κακοποίηση, ο βασανισμός και η δολοφονία ζώου είναι πλημέλλημα και τιμωρείται με φυλάκιση έως 5 μήνες ή χρηματική ποινή από 300 έως 1500 ευρώ ή και με τις δύο ποινές.
  • Χρειάζεται τη γούνα της περισσότερο απ’ ότι εσύ!

    sheneedsherfur6x9_web_small
  • Όχι στο κυνήγι της φώκιας!

    sealhunt2
  • Όχι αλκοόλ και τιμόνι!

  • Φύτεψε κι εσύ ένα δεντράκι!

    Planting trees
  • Όχι στα ναρκωτικά!

    SayNotoDrugs-image
  • Πιείτε κανένα καφεδάκι καλύτερα!

    Drink-Coffee-Posters
  • Πάντα υπάρχει κάποιος πιο μόνος από σένα!

    Vasia3

Οι γυναίκες στο Πακιστάν αντιμετωπίζονται χειρότερα κι από τα ζώα! – Εξάντας (ΕΡΤ)

Posted by christiannaloupa στο Μαΐου 9, 2009

Taliban_kills_woman-vi

burka

Οι γυναίκες στο Πακιστάν

«Χρησιμοποιούσε ζώνες, καλώδια και ξύλα για να με χτυπήσει. Πάντα με χτυπούσε στο κεφάλι, ώστε να μη φαίνονται οι πληγές».*

Σύμφωνα με έκθεση της Κομισιόν για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στο Πακιστάν, περίπου ογδόντα στις εκατό γυναίκες, υφίστανται βίαιη συμπεριφορά από την οικογένειά τους. Οι γυναίκες στο Πακιστάν σήμερα, αγωνίζονται για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσής τους και την εξασφάλιση ενός πιο αναβαθμισμένου κοινωνικού ρόλου. Η εναντίον τους ωμή βία, το χαμηλό μορφωτικό τους επίπεδο, η μικρή συμμετοχή τους στην παραγωγική διαδικασία και η περιορισμένη αναγνώρισή τους ως ισότιμους συνομιλητές στη δημόσια πολιτική σκηνή, είναι μερικά μόνο από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Το βασικό πρόβλημα για τις γυναίκες στον Ισλαμικό Κόσμο τον 20ο αιώνα, ήταν το πώς θα μπορέσουν να συνταιριαχθούν αρμονικά τα δικαιώματα της γυναίκας-πολίτη ενός σύγχρονου κράτους, με το σκληρό Ισλαμικό Οικογενειακό Δίκαιο.

Η ελπίδα

Όσο η μέρα της ανεξαρτησίας πλησίαζε για το Πακιστάν, τόσο φαινόταν ότι το νεοϊδρυθέν κράτος θα έδινε προτεραιότητα στην ενδυνάμωση του ρόλου των γυναικών. Το 1944, ο Μοχαμάντ Αλί Τζινάχ (Mohammad Ali Jinnah) ιδρυτής, ουσιαστικά, του Πακιστάν δήλωνε: «Είμαστε θύματα κακών εθίμων. Είναι έγκλημα κατά της ανθρωπότητας το ότι οι γυναίκες μας περιορίζονται στους τέσσερις τοίχους των σπιτιών σαν φυλακισμένες. Πουθενά δε γίνεται αποδεκτή η αξιοθρήνητη κατάσταση με την οποία είναι αναγκασμένες να συμβιβαστούν.»

Μετά την ανεξαρτησία του Πακιστάν, γυναίκες από τις υψηλότερες τάξεις, πρωτοστάτησαν στο να αναγνωριστεί στο Μουσουλμανικό Προσωπικό Δίκαιο της? Σαρία (Sharia, 1948), το δικαίωμα των γυναικών να κληρονομούν την περιουσία τους. Μετά το θάνατο, όμως του Μοχαμάντ Αλί Τζινάχ, τα πράγματα άλλαξαν άρδην.

Οι αγώνες

Κατά τη διάρκεια της δικτατορικής κυβέρνησης του Ζία Ουλ Χακ (Zia ul-Haq) από το 1977 έως το 1988, ιδρύθηκαν γυναικείοι σύλλογοι που πάλευαν ενάντια στις διακρίσεις και τους διαχωρισμούς, που προωθούσε η κυβέρνησή του. Αγώνες έγιναν και ενάντια στα Διατάγματα του Χουντούντ (Hudood, τα σοβαρά εγκλήματα στο Ισλαμικό Δίκαιο, όπως η κλοπή και η μοιχεία). Σύμφωνα με το Χουντούτ, αντί να αναγνωρίζεται το δίκιο μιας γυναίκας που έχει πέσει θύμα βιασμού (zina-bil-jabr), ήταν πολύ πιο εύκολο να κατηγορηθεί από τον άντρα της για μοιχεία (zina). Ως αποτέλεσμα αυτού, πλήθος γυναικών που είχαν πέσει θύματα βιασμών, καταδικάστηκε σε πολυετή φυλάκιση ή ακόμα και σε θάνατο.

Το πρώτο δικηγορικό γραφείο «γυναικείων υποθέσεων»

Το 1980, η Άσμα Τζαχανγκίρ (Asma Jahangir) και η αδερφή της Χίνα Τζιλάνι (Hina Jilani) ιδρύουν στο Πακιστάν το πρώτο δικηγορικό γραφείο που αποτελείται από γυναίκες και συμβάλουν στην ίδρυση του Φόρουμ Γυναικείας Δράσης. Η πρώτη διαδήλωση που οργάνωσε το Φόρουμ ήταν το 1983 και συμμετείχαν σε αυτήν περίπου 50 γυναίκες.

Οι διαδηλώτριες διαμαρτύρονταν για την υπόθεση της Σαφία Μπίμπι (Safia Bibi), μιας τυφλής νεαρής που ενώ είχε πέσει θύμα βιασμού, κατέληξε στη φυλακή κατηγορούμενη για μοιχεία. Δεκαέξι χρόνια μετά, το 1999, η Άσμα και η αδερφή της απειλήθηκαν με θάνατο, επειδή υπερασπίστηκαν, νομικά και κοινωνικά, την Σαμία Σαουάρ (Samia Sawar). Επρόκειτο για μια 32χρονη γυναίκα, η οποία ζήτησε διαζύγιο από τον άντρα της, κατηγορώντας τον για κακοποίηση. Τελικά, η Σαμία δολοφονήθηκε από τους ίδιους της τους συγγενείς, επειδή θεώρησαν ότι τους ατίμασε.

Η Μουχταράν Μπίμπι (Mukhtaran Bibi)

Στις 22 Ιουνίου 2002, η Μουχταράν Μπίμπι κατήγγειλε ότι ο αδερφός της Σακούρ (Shakoor), απήχθη και κατηγορήθηκε από άτομα της φυλής των Μαστόι (Mastoi) ότι βίασε την Σάλμα, ένα κορίτσι της ίδιας φυλής. Όπως όμως αποδείχθηκε και στο δικαστήριο, αυτό δε συνέβη ποτέ.

Παρά το ότι ο νεαρός άνδρας οδηγήθηκε στο αστυνομικό τμήμα, κάποιοι? Μαστόι, με πρωτεργάτη τον αδερφό της Σάλμα, Αμπντούλ Καλίκ, ήθελαν να εκδικηθούν περαιτέρω. Έτσι, εκμεταλλευόμενοι την επίσκεψη της Μουχταράν και του πατέρα της στους Μαστόι όπου είχαν πάει για να ζητήσουν δημόσια συγνώμη, την απομόνωσαν, την κακοποίησαν και τη βίασαν. Δράστες της αποτρόπαιης αυτής πράξης ο Αμπντούλ Καλίκ και τρεις ακόμα υποστηριχτές του.

Ένας τοπικός Ιμάμης, ο Αμπντούλ Ραζάκ, κάλεσε τον δημοσιογράφο Μουρίντ Αμπάς να καταγράψει το συμβάν και να πείσει την οικογένεια της Μουχταράν να καταγγείλει τους δράστες, όπως και έγινε. Τις επόμενες ημέρες η συγκεκριμένη ιστορία είχε γίνει κύριο θέμα σε όλα τα ΜΜΕ. Η κυβέρνηση, αν και με υπόγειους πολλές φορές τρόπους, προσπάθησε να συγκαλύψει το ζήτημα, αναγκάστηκε τελικά να παρασημοφορήσει την Μουχταράν.

Η Μουχταράν Μπίμπι, έγινε σύμβολο του Αγώνα των γυναικών του Πακιστάν, αφού τελικά οι διαστάσεις που πήρε η περιπέτειά της οδήγησαν τη Βουλή του Πακιστάν στις 15 Νοέμβρη του 2006, να ανακοινώσει ότι στο εξής οι υποθέσεις βιασμού θα δικάζονται με τον ποινικό κώδικα και όχι με τον θρησκευτικό νόμο. Από-νομιμοποιήθηκε έτσι η ευκολία με την οποία μέχρι τότε οι άντρες κατηγορούσαν τις γυναίκες για μοιχεία.

1) International Herald Tribune – the World’ s Daily Newspaper

2) Daily Times (Joanne Payton, 20 Ιανουαρίου 2007)

3)Διεθνής Αμνηστία (http://www.amnesty.ca/campaigns/no_exceptions/16days_action_pakistan.php)

* Πακιστανή απευθυνόμενη στη Διεθνή Αμνηστία (Καράτσι 2004)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: